Στο Καταφύγιο «Χρηστάκης»

Μια ακόμα περιπέτεια στον Όλυμπο. Αυτή τη φορά ξεκινήσαμε για το καταφύγιο ανάγκης «Χρηστάκης» και μια βραδιά στο βουνό. Για μια διαδρομή και ένα τοπίο που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό στους περισσότερους.

Ξεκινήσαμε στις 7.30 το πρωί από την Κατερίνη μαζί με την ομάδα του a date of the Gods. Η διαδρομή μας ήταν από την εθνική οδό Κατερίνης – Ελασσόνας , περάσαμε το χωριό Άγιος Δημήτριος και κατευθυνθήκαμε προς Θεσσαλία και Ελασσόνα.

Μετά από 2 ώρες και 60 χιλιόμετρα φτάσαμε στο χωρίο Καλύβια όπου και κάναμε την πρώτη μας στάση στην πλατεία του χωριού. Λίγη ξεκούραση και ξεκινήσαμε για την ανάβαση με τζιπ στο βουνό.

Ο δρόμος στην αρχή άσφαλτος μέχρι να βγούμε από το χωριό. Η συνέχεια όμως ήταν πολύ διαφορετική ! Κακοτράχαλος δρόμος που μπορείς να πας μόνο με τζιπ αλλά και να ξέρεις να οδηγείς τζιπ.

Ο χωματόδρομος μας οδηγεί ψηλά και πρώτη μας στάση στην θέση «Πυξάρι» στα 1.350μ. Μπροστά μας η υπέροχη θέα του θεσσαλικού κάμπου . Νιώθεις ότι βρίσκεσαι τόσο ψηλά που νομίζεις ότι θα πετάξεις.

Ανεβαίνουμε πολύ αργά καθώς ο δρόμος είναι πολύ δύσβατος και δεν επιτρέπει λάθη. Λίγο παραπάνω από την θέση «Σμέος» – 2.100μ. ήρθε η έκπληξη.

Άγρια άλογα ελεύθερα και αγέρωχα.

Άλογα

Συνεχίζουμε μέσα στο βουνό και η μόνη μας πυξίδα είναι ο χαραγμένος δρόμος. Γυμνό τοπίο και άγριο και τα σύννεφα από επάνω να μας προσπερνάνε.

Μετά από 21 χιλιόμετρα και μία ώρα ταξίδι φτάσαμε επιτέλους! Περιτρυγυρισμένο από κορυφές , από τις κορυφές του Ολύμπου στα 2.450 μ το καταφύγιο ή καλύβα » Χρηστάκης».

Γύρω γύρω βουνά. Η αίσθηση που αποκομίζεις είναι ότι βρίσκεσαι κανονικά μέσα στο βουνό.

Πρώτο μέλημά μας να τακτοποιήσουμε τα πράγματά μας στο καταφύγιο και να προνοήσουμε να ανάψουμε το τζάκι. Γιατί μπορεί να είχαμε ήλιο αλλά με το που έρχεται το απόγευμα το κρύο πέφτει τσουχτερό.

Αφού αφήσαμε τα πράγματά μας στο καταφύγιο ήρθε η ώρα για εξερεύνηση.

Πρώτος στόχος μαζί με τον μικρό ήταν να ανεβούμε στην κορυφή «Χρηστάκης» στα 2.706. Φαινόταν τόσο κοντά και νομίζεις πως αν απλώσεις το χέρι σου θα την αγγίξεις!

Μετά από μισή ώρα ανάβαση έχοντας φτάσει στα 2.630 μ. σταματήσαμε. Αλπικό τοπίο γυμνό και άγριο.

Και όμως μέσα σε αυτό το άγριο και αφιλόξενο τοπίο ανακαλύπτεις μικρά θαύματα της φύσης. Πως άραγε αντέχουν και επιβιώνουν;

Το υψόμετρο σε συνδυασμό με τον δυνατό αέρα όμως είχε κάνει την δουλειά του. Βαριά ανάσα, η καρδιά να χτυπάει δυνατά σαν τρελή και μια γλυκιά ζαλάδα. Ήμασταν τόσο κοντά στην κορυφή όμως η επιστροφή για μας ήταν μονόδρομος.

Ήταν μεσημέρι πλέον ήταν ώρα για λίγη ξεκούραση και ώρα για το μεσημεριανό. Το τζάκι ήταν ήδη αναμμένο όταν επιστρέψαμε και μια γλυκιά θαλπωρή μας περίμενε.

Αν και το καταφύγιο είναι έκτακτης ανάγκης, δεν υπάρχει νερό ή φαγητό ,η ομάδα του a date of the Gods ήταν πλήρως εξοπλισμένη!

Ο μάγειρας ήταν σε τρελά κέφια και υπ’ ατμών για το μεσημεριανό. Μακαρονάδα και ψητά κρέατα στο τζάκι. Και πιστέψτε με ήταν πεντανόστιμα ή ίσως ήταν αυτό που λένε ότι ο καθαρός αέρας ανοίγει την όρεξη!

Απόγευμα πλέον και ώρα για για δούμε την σπηλιά που παντρεύτηκε ο Δίας με Ήρα! Αν και ο μύθος αναφέρει ότι ο Δίας και η Ήρα παντρεύτηκαν στην Εύβοια παρόλ’ αυτά οι θεοί έχουν και εδώ το δικό τους σπήλαιο. Είμαστε άλλωστε στο βουνό των θεών, βρισκόμαστε μέσα στους μύθους!

Μην φανταστείτε κανένα σπήλαιο μεγάλο , θα έλεγα περισσότερο μια κοιλότητα μέσα στο βουνό η οποία έχει κλείσει από κατολισθήσεις. Οι κάτοικοί του πλέον είναι είναι μικρά πουλιά ,οι σαϊτες, μικρά γεράκια που πετούν γρήγορα σαν τις σαϊτες.

Ο ήλιος αρχίζει και πέφτει και ο αέρας γίνεται πιο δυνατός. Η ησυχία εκκωφαντική, ακούς τον ήχο του αέρα και την ηρεμία του βουνού.

Το βράδυ μας περίμενε μια μεγάλη έκπληξη για βραδινό!

Καθώς η θερμοκρασία πέφτει το κρύο αρχίζει και γίνεται πιο τσουχτερό.

Μετά το φαγητό έρχεται μια γλυκιά κούραση και ο μόνος θόρυβος που ακούγεται είναι ο αέρας που λυσσομανάει έξω.

Το πρωί τα αγαπημένα μας «κορίτσια» που τα συναντάτε παντού είχαν έρθει να μας καλημερίσουν αφήνοντάς μας και τα αποτυπώματά τους!

Ο αέρας πολύ δυνατός, κρύος και με ριπές. Η θερμοκρασία περίπου στους 11 βαθμούς.

Κοιτάς ψηλά και οι κορυφές σε καλούν σαν άλλες σειρήνες.

Στόχος το Σκολιό ή Σχολιό η δεύτερη ψηλότερη κορυφή του Ολύμπου στα 2.911 μ.

Ο καιρός όμως φαινόταν να κλείνει . Σύννεφα κατέβαιναν ορμητικά και ο αέρας κατά διαστήματα πολύ δυνατός. Οι θεοί αυτή την φορά είχαν άλλη άποψη και δυσκόλευαν τα πράγματα πολύ.

Κάποιοι που είχαν προλάβει να ανέβουν μας ενημέρωσαν ότι είχε πιάσει και βροχή πιο ψηλά και αποφασίσαμε να μην επιχειρήσουμε την ανάβαση μας.

Λίγο απογοήτευση και θυμός που ενώ φτάσαμε τόσο κοντά δεν μπορέσαμε να ξεκινήσουμε. Και ειδικά ο μικρός μου που είχε βάλει στόχο να κατακτήσει μια κορυφή.

Επιστροφή λοιπόν με μια πικρόγλυκη αίσθηση από την μία που δεν καταφέραμε να φτάσουμε πιο ψηλά αλλά από την άλλη γεμάτοι με μια ακόμα υπέροχη περιπέτεια που ζήσαμε.

Και με μια υπόσχεση.

Να επιστρέψουμε και πάλι για να κατακτήσουμε ένα όνειρο . Να φτάσουμε στην δεύτερη ψηλότερη κορυφή του Ολύμπου αλλά και να απολαύσουμε την μοναδική εμπειρία να μείνουμε σε ένα καταφύγιο με την υπέροχη παρέα του a date of the Gods.

Tips

• Διαδρομή από τα Καλύβια μέχρι το καταφύγιο » Χρηστάκης» απαιτεί τζιπ μόνο. Δεν είναι απλώς χωματόδρομος . Είναι δασικός κακοτράχαλος δρόμος με πέτρες και βράχια.
  • Το καταφύγιο «Χρηστάκης» είναι καταφύγιο έκτακτης ανάγκης. Δεν υπάρχει νερό ούτε τουαλέτα. Πρέπει να έχετε τις δικές προμήθειες και την ανάλογη οργάνωση για να μείνετε βράδυ. Στο καταφύγιο υπάρχουν κουκέτες που μπορούν να φιλοξενήσουν περίπου 40 άτομα.
  • Απαραίτητο μετά την παραμονής σας στο καταφύγιο τακτοποιούμε και καθαρίζουμε ώστε και οι επόμενοι να μην βρεθούν προ εκπλήξεων.
  • Από το καταφύγιο «Χρηστάκης» μπορείτε σχετικά εύκολα να φτάσετε στο Σκολιό , 2.911 μ, περίπου μια με μιάμιση ώρα πεζοπορία ανάλογα καιρικών συνθηκών και φυσικής κατάστασης.
  • Υπάρχει επίσης διαδρομή που σας βγάζει στον Μύτικα αλλά η συγκεκριμένη διαδρομή είναι δύσκολη και απαιτεί οδηγό βουνού.
Αν αναζητάτε πληροφορίες για την συγκεκριμένη εκδρομή ή για ανάβαση στον Μύτικα από το καταφύγιο «Χρηστάκης» μπορείτε να στείλετε μήνυμα στο info@olympustories.gr  ή στο A date with the Gods.
Εναλλακτικά μπορείτε να με βρείτε και στο Facebook και στο Instagram.
error: Content is protected !!