the tour of Mount Olympus-one day trip

Ο γύρος του Ολύμπου – μια μονοήμερη εκδρομή και ένα ραντεβού με τους θεούς

Ένα από τα πράγματα που ήθελα να κάνω εδώ και πολύ καιρό , ήταν να μπορέσω να γνωρίσω κομμάτια του Ολύμπου πιο ιδιαίτερα, άγνωστα στους περισσότερους. Ήθελα να δω τις εναλλαγές στα τοπία του , την ιστορία του , τις απόκρημνες κορυφές του. Η ιδέα και η φιλοδοξία μου ήταν απλή. Να κάνω τον γύρο του Ολύμπου και σε μια μέρα!

Ξεκίνησα λοιπόν για μια περιπέτεια , να ανακαλύψω τον μύθο με μια μονοήμερη εκδρομή και ένα ραντεβού με τους θεούς! Το ραντεβού είχε κλειστεί με τον Δημήτρη , τον συνοδό μας ,για τον γύρο του Ολύμπου για Κυριακή πρωί. Αλλά ο Δίας ήθελε να μας δυσκολέψει λίγο με την βροχή.

Η καλή μας διάθεση και ο ενθουσιασμός όμως για να γνωρίσουμε λίγο διαφορετικά τον Όλυμπο ήταν αρκετά για να ξεκινήσουμε την εκδρομή μας.

ο γύρος του Ολύμπου ,μονοήμερη εκδρομή

Ξεκινήσαμε από το Λιτόχωρο με πορεία προς Καρυά.

Περάσαμε τα Λείβηθρα και το μαγνητικό πεδίο – με το μοναδικό φαινόμενο που συμβαίνει εδώ – και κάναμε μια πρώτη στάση στη θέση Μπαλκόνι . Ένα μπαλκόνι κανονικό με το μάτι να χάνεται μέχρι την θάλασσα και το βουνό να μοιάζει να καπνίζει με την κοιλάδα του αρχαίου ποταμού Συς μπροστά μας.

θέα πριν την Καρυά Ολύμπου

Και η εκδρομή μας συνεχίζεται με επόμενη στάση την ιστορική Μονή Κανάλων. Η μονή είναι του 11ου αιώνα και είναι χτισμένη μέσα σε καταπράσινη κοιλάδα σε υψόμετρο 800 μέτρων. Το όνομα της μονής προέρχεται πιθανόν από τους 4 χειμάρρους -κανάλια που πήγαζαν στην περιοχή. Το καθολικό της μονής είναι του 1883 αλλά υπάρχει και παλαιότερο εκκλησάκι με τοιχογραφίες που χρονολογούνται από το 1696.

Μονή Κανάλων Όλυμπος

Η εκδρομή μας συνεχίζεται και μια στάση στο αναψυκτήριο της Καρυάς για λίγη πεζοπορία λίγο τσάι και νερό.

Χάρτης επί τάπητος για να δούμε που είμαστε και που κατευθυνόμαστε και πληροφορίες για την περιοχή.

Ιδανικό μέρος για πικ νικ και ξεκούραση.

Ακριβώς απέναντι υπάρχει και μνημείο πεσόντων της εθνικής αντίστασης της πρώτης αντάρτικης ομάδας του Ολύμπου στις 19 Μαίου 1942.

Και αφού πήραμε δυνάμεις η πορεία μας συνεχίζεται.Το τοπίο από εδώ και πέρα αλλάζει δραματικά.Από το πεύκο και το πράσινο αντικρίζουμε πεδιάδα, σημάδι ότι έχουμε μπει πλέον στην μεριά του θεσσαλικού Ολύμπου.

Καρυά,Συκαμινέα ή Σκαμνιά, Κρυόβρυση και λίγο πριν το χωριό Σπαρμός στρίβουμε δεξιά για να επισκεφθούμε ακόμα μια ιστορική μονή , την Ιερά Μονή Αγίας Τριάδας Σπαρμού.

ο γύρος του Ολύμπου ,μονοήμερη εκδρομή

Χτισμένη σε υψόμετρο 1000 μέτρων σε καταπράσινο περιβάλλον. Η μονή κατοικείται από τον 14ο αιώνα αλλά το μοναστήρι επίσημα ιδρύθηκε τον 16ο αιώνα. Κέντρο γραμμάτων αλλά και καταφύγιο αρματωλών και κλεφτών κατά την τουρκοκρατία .Σε όλη την διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα η συμβολή της μονής ήταν καθοριστική.

Η εκδρομή μας συνεχίζεται . Περνάμε τα χωριά Ολυμπιάδα και Καλιθέα και παίρνοντας τον επαρχιακό δρόμο Κατερίνης – Ελασσόνας κατευθυνόμαστε βόρεια. Μπαίνουμε στην περιοχή της αρχαίας Περραιβίας . Αφήνουμε πίσω μας την αρχαία Δολίχη και περνάμε μέσα από το Πύθιο ή το Σέλος όπως ήταν η ονομασία του χωριού μέχρι το 1928. Η περιοχή είναι γνωστή από τα χρόνια του Ομήρου. Το αρχαίο Πύθιο μαζί με την Δολίχη και τον Άζωρο αποτελούσαν πριν από 6.000 χρόνια την Περραιβική Τρίπολη.

Η εκδρομή μας συνεχίζεται ανηφορίζοντας για τον Κοκκινοπηλό.

Σκαρφαλωμένο σε υψόμετρο 1.250 μ είναι το ορεινότερο χωριό του Ολύμπου.

Από εδώ ξεκινούν μονοπάτια προς Όλυμπο – Ρούδι και Ξερολάκι με τα υπέροχα τοπία του. Ιδιαίτερη γεωγραφική θέση και μεγάλη ιστορία σας περιμένει να περπατήσετε στα στενά δρομάκια του και απολαύσετε την ηρεμία και τον καθαρό αέρα.

ο γύρος του Ολύμπου μονοήμερη εκδρομή

Ώρα για ένα μικρό διάλειμμα με τσιπουράκι σε μία από τις ταβέρνες του χωριού.

Και από εδώ ξεκινάει και το κομμάτι εκείνο της εκδρομής που περίμενα περισσότερο. Αφήνουμε την άσφαλτο και μπαίνουμε μέσα σε μια υπέροχη κοιλάδα με κατεύθυνση προς Μπάρα. Ο δρόμος κακοτράχηλος αλλά η ομορφιά του τοπίου σε αποζημιώνει. Μέρη που δεν έχεις την δυνατότητα να δεις συχνά. Κινείσαι μόνος μέσα σε αυτόν τον δασικό δρόμο που κάποτε ήταν ο μοναδικός που συνέδεε την Κατερίνη με την Ελασσόνα.

Μικρή στάση στην βρύση Τσουρέκα , λίγο κρύο νερό και συνεχίζουμε την εκδρομή μας στον Όλυμπο , στο ραντεβού μας με τους θεούς!

ο γύρος του Ολύμπου μονοήμερη εκδρομή

Και ενώ φαινόταν ότι ο Δίας δεν θα μας έκανε την χάρη να δούμε τις κορυφές του Ολύμπου, μάλλον μας λυπήθηκε και άλλαξε γνώμη.

Μια στροφή και ξαφνικά μπροστά μας το μεγαλείο του Ολύμπου.

Μέγας Λάκκος και μπροστά μας οι ψηλότερες κορυφές. Στεφάνι, Μύτικας, Σκολιό.

Άγρια τοπία και η μοναδική ομορφιά του βουνού. Ένα πραγματικό ραντεβού με τους θεούς! Θαυμασμός, δέος όλα ανακατεμένα μαζί με τους μύθους.

ο γύρος του Ολύμπου μονοήμερη εκδρομή

Μαγεμένοι από την ομορφιά και το δέος που μόνο ο Όλυμπος μπορεί να σου προκαλεί πήραμε τον δρόμο της επιστροφής .

Ήταν αργά μεσημέρι και καθίσαμε για φαγητό στην Πέτρα σε ένα ψητοπωλείο , Ολύμπου Γεύσεις , μια ακόμα υπέροχη εμπειρία σε αυτή την εκδρομή μας !

ο γύρος του Ολύμπου ,μονοήμερη εκδρομή

Η μονοήμερη εκδρομή μας έφτανε στο τέλος της και εμείς γεμάτοι από εικόνες και εμπειρίες προσπαθούσαμε να αποκωδικοποιήσουμε όσα είδαμε.

ο γύρος του Ολύμπου μονοήμερη εκδρομή
με θέα τις ψηλότερες κορυφές του Ολύμπου

Ο γύρος του Ολύμπου,η μονοήμερη εκδρομή που κάναμε, ήταν μια πραγματικά ιδιαίτερη εμπειρία. Μέσα σε μια μέρα καταφέραμε και είδαμε όλο τον Όλυμπο περιμετρικά. Είδαμε τις εναλλαγές στα τοπία του , είδαμε κομμάτια της ιστορίας του, επισκεφθήκαμε το ορεινότερο χωριό του και απολαύσαμε ένα θέαμα μοναδικό .

Τις τρεις ψηλότερες κορυφές του Ολύμπου!

Εσείς είστε έτοιμοι για τον γύρο του Ολύμπου και ένα ραντεβού με τους θεούς;

Αν αναζητάτε πληροφορίες για την συγκεκριμένη εκδρομή μπορείτε να στείλετε μήνυμα στο info@olympustories.gr  ή στο A date with the Gods.
Εναλλακτικά μπορείτε να με βρείτε και στο Facebook και στο Instagram.
error: Content is protected !!